Tuesday, June 25, 2013

Semua orang berbakat. Mampu berhujah, tidak gentar dan berani menyuarakan pendapat. Aku? Aku hanyalah seorang lelaki yang dibayangi ketakutan masa lalu. Aku trauma dengan apa yang pernah berlaku. Bagaimana sifat biadap manusia, dilayan dengan buruk sejak kecil. Aku jadi tidak yakin dengan diri-sendiri.

Perubahan memerlukan pemangkin atau pendorong yang mendorong aku untuk berubah. Lebih lama pemangkin atau pendorong itu mengambil masa untuk tiba, lebih teruk jati diri aku ini. Aku teramat sedih. Aku rasa sangat malu untuk berbicara atau meluahkan pendapat. Mungkin si barua itu yang menjadikan aku macam ni. Aku tak redha kau barua. Kau anjing.

Suatu hari nanti, semua akan tersingkap. Aku tak perlu lagi bersusah payah seperti aku sekarang. Dan waktu itu penyesalan tiada lagi nilai.

Monday, June 24, 2013

Permulaan agak kabur. Aku dengan Ros macam biasa kuar gi jalan. Sampai suatu tempat, kami berenti. Kami cross jalan. Ros pegi CC. Aku tengok dia asyik main komputer lama monitor tebal CRT tapi boleh touch screen. Hebat PC tu. Dia betul2 leka main tu. Pastu kami jalan lagi. Sampai satu tempat  dekat rumah Pak Tai. Ros macam nak singgah pastu tak jadi. Pak Tai bengang dia baling batu. Kena kami. Ros menjerit sakit. Tu saja aku ingat.

Thursday, June 20, 2013

KURANG AJAR

Tadi nak pasang banner nuffnang blog ni asyik tak jadi. Last2 aku buka akaun nuffnang baru guna nama orang lain. Lantak kome. Senang sikit. Baru dia nak jadi. Rupenye macam tu. Kalau selalu tak jadi, buat je macam aku buat ni.

Aku senang je dalam hidup ni. Kalau asyik tak jadi, aku tinggal je. Buat bende lain. Bukan payah mana. Kalau dilayan , seronok la benda yang tak jadi tu tengok kita buat dia asyik tak jadi. Ye dak?

Contoh lain kita ambil perempuan umpamanya. Kalau dia tak suka kita, kita O. K je. Kita boleh cari yang lain. Tapi jangan dia menyesal dan nak berpatah balik kat kita sudah la. Nanti kita berpatah kaki dia , terencat pulak kawan tu seumur hidup. Sape yang susah. Tau kenapa aku kate terencat? Sebab otak dia tak berfungsi. Kejap nak , kejap tak. Kalau laki dipanggil gila talak. Perempuan lak dipanggil gila galak gatal kau punye.

OK la, sekian dulu. Bye.